Minnesanteckningar från ledar-kick off, 18/8-22.
1) Officiell träningsstart är den 5/9. De äldre lagen är redan i gång. PF födda -15/16 meddelar dock att de vill börja redan 24/8. 2) Play Off-dagen är under planering. Tyvärr har vi fått nej från IFK-spelarna. Thomas föreslår Dan Beutler, F13 föreslår boxning. Maggan o Agneta jobbar vidare. Kostföreläsare klar med tema frukost. 3) Laget.se – Nettan betonar vikten av utbildningen den 23/8, 20.15 idrottshallen. Välkomna! 4) TEMO cup – Inga anmälda till P10, 2 lag till P14 och 5 lag till F13. Vi skickar ut inbjudan en runda till. Deadline är 31/8. 5) Handboll NU, 11-18 sep. då förbundet uppmanar föreningarna att hitta på något extra. Handbollens Dag blir lör 17 sep. och då kanske vi kan ha någon aktivitet i samband med Temo cup för F13. Fundera på förslag. 6) Blekingeprojektet med besök hos alla Blekingeklubbar fortgår, och tre träffar återstår, Ronneby 5/9, Karlshamn 13/9 samt Karlskrona den 30/10. Det har hittills varit väldigt trevliga möten, så anmäl er gärna om ni har möjlighet. Utvecklande och givande att träffa andra klubbar. H 78 betalar för resor till dessa träffar. Se utskickad inbjudan. 7) Programblad kommer att göras liknande fjorårets, dvs med bilder på alla lagen och ett antal annonser. Varje lag, P14, F13 och P10 ombeds nu att fixa minst en ny annons var. Lagens hemmatcher ska finnas med i bladet. Dock efterlyser man bättre kvalitet på trycken. Andreas föreslår Prints 4 U som finns i Sölve. Lagen delar ut 80-100 blad per lag, på stan eller i brevlådor, och lagen delar lika på intäkten. Carolina o Nettan ansvarar för programbladet. Mer info kommer. 8) Fotografering kommer att ske så fort som möjligt under september. Tina Stridfeldt kommer o fotar. Lagbider på alla lag + enskilda foton från 10 år o uppåt. 9) Funktionärskurs för EMP, F13 och P14, sker i samband med Temo cup då föräldrarna praktiserar under matcherna. Lennart Jyllhed finns med då. Föreningsdomarkurs där alla spelare från 14 år ska delta anordnas den 6 sep kl.17.30 , idrottshallen och klubbstugan. 10) Då alla verkar nöjda med de försäljningsaktiviteter vi har så kör vi på samma spår, dvs att varje spelare säljer minst 4 bingokalendrar till jul, 4 rabatthäften på våren samt att varje lag ansvarar för 2 grillningar på stan. Dessutom säljer vi gärna Newbody, men detta är helt frivilligt. 11) Alla lag (utom småknattelagen) har lite egna slantar i lagkassorna, pengar som kommit in genom ovanstående aktiviteter och kanske några egna grejer som laget hittat på. I dagsläget har P14 – 35.000 kr F13- 15.000 kr P10 - 7.800 kr FP8/9 - 3.400 kr. 12) Höstens ledarträffar bestämdes till sön 6 nov. på Blekingeporten i samband med dam-EM-match, och den 3 dec. i Arenan då IFK Krstd möter Lugi, och vi startar med mat i Arenarestaurangen. 13) Övriga frågor. a) Vi är all ense om att vi behöver ett större materialrum, jobbar på detta. b) Ny musikanläggning är utlovad till v.35 c) Toalett avstängd i omkl.3. Maggan kollar med vaktm. d) Träningströjor önskas. Maggan kollar om den vi hade i våras finns kvar, och utprovning sker på Team Sportia fram t o m vecka 40. sen får vi ha ett uppsamlingsheat lite längre fram då det ju dyker upp nya spelare efter hand. Pris 200 kr. e) Vi behöver en sponsor till på hooddien. Kostnad 3000 kr + tryckkostnad. Förslag? f) P14 har åter haft besök av Handbolls-Malin som kört ett träningspass med dem. Hon har också lämnat en offert på en utbildningshelg för hela klubben. Paketet kostar 78.000 kr. vilket känns vara ett väldigt högt pris. Thomas tror man kan få Sisu-bidrag, Maggan kollar och styrelsen tar med sig frågan. g) Nya adressblanketter bör tas fram där även föräldrars 6 födelsesiffror ska fyllas i. h) Vi har fått några avbokningar på våra träningstider såsom följer. Ons 12 okt 16.00-20.00 Mjällby AIF. Mån 14 nov. 16.00 till ons.16 nov. 18.00, teater Sbg kommun. Sön 12 mars Pingistävling. Dessutom är det ju Temo cup sön den 18 sep. Dessa två datum är minihandbollen inbokade i B-hallen. Vi tackar Blekingeporten för god mat o dryck o grattar Carolina till vinsten i rebustävlingen! Vid pennan Maggan
Ledare
23 aug 2022
0kommentarer
Temocup
Hej! Nu kommer en övergripande sammanställning kring vad vi ledare och ni föräldrar ska fixa under temocup. Schema över uppgifterna kommer närmare utsatt datum. Cupen varar hela dagen. F13 17 sep. 6 lag per klass. (Vi fattas i dagsläget 1 lag men jobbar på det). 1. Inbjudan, ta emot anmälan. ( Vi ledare) 2. Hämta kiosk/grill-varor 3. Lappar på dörrar 4. Tar emot lag o lämnar info, delar ut tröjor 5. Sekretariat/kiosk 6. Hämta tröjor /fördela 7. Bord 8. Flaggor 9. Grovstädning, omklädn.rum, läktare
F14 födda 2008-11
22 aug 2022
0kommentarer
Protokoll vid möte den 11 aug.-22 på Sölvevägen 26.
Närvarande: Agneta A. Johan M. Anette M. Carolina K. Magan S. §3. Ordf. öppnade mötet och Anette o Carolina valdes att justera protokollet. §4.Föreg protokoll godkändes. Kommentar till §88 - Styrelsens sammansättning. Maggan lyckades hitta två nya styrelsemedlemmar i Carolina Knutsson och Magnus Hedlund, härligt. Men då Martin Bengtsson plötsligt aviserade avhopp så är vi ändå en back. §92,c - Hooddie-tröjorna väntar fortfarande på sponsorer. KTL vill betala 4000 kr, men detta är inklusive tryckkostnader så det blir inte många kronor över, typ 600-700 kr. Vi behöver någon sponsor till. Provstege finns i klubbstugan. §93,1 - Johans förslag om en jacka till ledarna, Maggan påminner Team Sportia om att ta fram alternativ nu när höstens kollektion inkommit. Även här behövs sponsring. Agneta kontaktar P O Mårtensson för diskussion om sponsring och åtagande. §5. Arbetsfördelning styrelse/kansli. Maggan anställs på 6 månader fr o m 1 sep. Hon påpekar att vissa arbetsuppgifter hon haft tidigare behöver läggas ut på andra personer, t.ex. programbladet, kioskinköp och rabatthäftena, då arbetstiden annars inte räcker till. Carolina och Anette sköter om programbladet. Anette har en tilltänkt styrelseledamot/kioskinhandlare som hon ska tillfråga. Rabatthäftesfrågan tar vi lite längre fram. Övrig arbetsfördelning väntar vi med tills vi fått in den 7:e styrelsemedlemmen. §6. Ca 15 personer anmälda till kick offen den 18/8. Carolina kollar bankens lägenhet, Maggan kollar med Blekingeporten. Agneta o Maggan filar på programmet. §7. Play Off-dagen den 24/9 är under planering. Maggan har fått klartecken från Blekingeporten att vi kan ta lunchen där på restaurangen. Kostföreläsare är klar med tema frukost. Kantspelare från IFK är på gång. Maggan o Agneta jobbar vidare med aktiviteterna. Maggan söker pengar från Lions Club. §8.Temo cup. I P10, som spelar den 10/9, har tyvärr ingen anmälan kommit in än. F13 saknar bara ett lag till sin cup den 17/9 och P14 har inga klara anmälningar. Temo har gett klartecken att de fortsätter sponsra cupen, och Fruit of the loom skänker deltagartröjor till oss även denna gång. Deadline för laganmälan är den 31/8. §9. Handboll Nu som är ett uppstartsprojekt av HF Syd äger rum under en vecka, 11-18/9, då vi klubbar förväntas hitta på något extra. Handbollens Dag är lör den 17 sep. Vi kollar upp läget på ledarträffen om ideer finns. §10. Ledarlistan för säsongen ser ganska bra ut, med lite frågetecken på P10. Elias jobb och arbetstider är osäkra. Rebecca kommer tillbaka till knattarna efter barnafödande. Agneta pratar med Tova om ledaruppdrag i FP8/9. 12§11. Rapporter. a) Ekonomi – Stabilt läge, ca 250.000 kr på kontot. Ca. 28.000 kr väntas in från statligt lokstöd. Inga stora utgifter för tillfället. b) Övriga - 1. H 78 deltog vid visningen av Briggenfartyget i innerhamnen. Vi hade skotträning på vårt mobila mål. Hade nog flest besökare av de föreningar som var där. 2. Killebom. Aktiviteten skott/hastighetsmätning var en kul grej. Ganska många kom o sköt. När vi köpt presentkort till vinnarna blev det drygt 2000 kr var att dela på för P10, F13 och P14. P14 har varit värdar för Lionståget och fått beröm av Lions. 4.500 kr i ersättning. Agneta o David presenterade klubben på Killebomscenen, lekte lite handboll och kastade ut 20 bollar till publiken. 3. Sju H 78-lag deltog på Åhus beach, med blandade resultat. P14 hade ett lag i A-slutspel. Som vanligt var det toppenkul och härligt häng vid tältet med ungar o föräldrar. 4. Nettan påminner om utbildning för Laget.se den 23/8. En reklamskylt för Laget.4 ska synas i hallen. 5. Tre träffar återstår i Blekingeprojektet, 5 sep. i Ronneby, 13 sep. i Karlshamn och 30 okt. i Karlskrona. Maggan skickar ut info till alla. §12. Övriga frågor. a) Johan berättar att det är planerat en isbana på stortorget i vinter, så om vi får fortsätta med grillningarna så kunde vi kanske utöka med kaffe/varm chokladförsäljning m.m. b) Maggan vill förtydliga att styrelsen förväntas delta på föreningens gemensamma aktiviteter såsom Play off-dagen, julcupen och Handbollens Afton samt ledarträffarna. Viktigt att alla får se o träffa varandra. Då vi är en liten förening ska vi inte ha ”avstånd” mellan spelare/ledare och styrelse vilket tyvärr är väldigt vanligt i många klubbar. d) Träningstiderna (inte träningsschemat) behöver nu komma ut på hemsidan, Maggan skickar till Nettan. Vid protokollet …………………………… Maggan Stenson Justeras …………………………….. Anette Murén ……………………………… Carolina Knutsson
Styrelse
16 aug 2022
0kommentarer
Träningsstart v.34
Handbollsträningen för p10/11 drar igång igen! Vi kommer att starta upp vecka 34 och tränar följande tider i Sölvesborgs Idrottshall: Måndag 18.15 - 19.30 Onsdag 18.30 - 20.00 Ni är varmt välkomna tillbaka, både gamla och nya som är nyfikna på att prova på handboll! Har ni frågor, meddela mig på mobil 0727054584 Vi ser fram emot en rolig handbollssäsong!! // Elias
P12 födda 2010-12
16 aug 2022
1kommentar
Säsongsstart
Hej! Nu är det snart dags att dra igång handbollssäsongen igen! Vi kommer att ha våra träningar på måndagar 17:15 - 18:15 med start v. 36. För att underlätta informationen ut till er föräldrar samt för att med säkerhet få en plats (kanske blir vi många) så maila ert barns hela personnummer och namn, ni föräldrar mailar personnummer (krävs ej fyra sista) samt namn och mail! Min mail: Fransson.1988@Hotmail.com
FP6/7 födda 2017-18
13 aug 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter